Logowanie

Nazwa użytkownika

Hasło



Nie masz jeszcze konta?
Zarejestruj się

Nie możesz się zalogować?
Poproś o nowe hasło

Ostatnio Widziani

A-dam
simonetta00:08:13
Grisza01:30:52
Hagi1002:04:20
Wonderland03:01:20

Shoutbox

Musisz zalogować się, aby móc dodać wiadomość.

Tomek040184
30.10.2024 18:04:54
Jak dla mnie nie da się wybaczyć takiego czegoś więc waszego związku już nie ma. To miło że mąż pomagał przy dzieciach i nieźle mu odwdzięczyłas się. Jak będzie z tobą to za 20 lat też będzie go to

poczciwy
02.10.2024 16:37:45
Tomek040184 zwróć uwagę gdzie piszesz komentarze bo chyba nie tutaj chciałeś je zostawić.

Tomek040184
02.10.2024 06:46:57
Życzę powodzenia na nowej drodze życia. Chociaż z reguły takim ludziom nie wierzę. Swoją drogą przecież kochanka też zdradzalaś i żyłaś wiele lat w kłamstwie. Rozumiem że każdy szczęście po swojemu i

Tomek040184
20.09.2024 01:07:22
Dobra to ja dorzucę swoją cegiełkę do tematu. Waszego związku już nie ma. Szykuj papiery rozwodowe, pogadaj z adwokatem co i jak, zadbaj o siebie, hobby, rower, to co lubisz, cokolwiek, grzyby, spacer

poczciwy
08.09.2024 09:18:34
Korzystacie z przeglądarki komputera czy w telefonie?

Metoda 34 kroków

Metoda 34 kroków dla kryzysu w małżeństwie na odzyskanie pewności siebie w oczach partnera.

1.Nie śledź, nie przekonuj, nie proś i nie błagaj.
2.Nie dzwoń często.
3.Nie podkreślaj pozytywnych elementów związku.
4.Nie narzucaj się ze swoją obecnością w domu.
5.Nie prowokuj rozmów o przyszłości.
6.Nie proś o pomoc członków rodziny-masz wsparcie teściów póki są po Twojej stronie.
7.Nie proś o wsparcie duchowe.
8.Nie kupuj prezentów.
9.Nie planuj wspólnych spotkań.
10.Nie szpieguj, to Cię zniszczy.
11.Nie mów 'kocham Cię'.
12.Zachowuj się tak, jakby w Twoim życiu było wszystko w porządku.
13.Bądź wesoły, silny, otwarty i atrakcyjny.
14.Nie siedź, nie czekaj na żonę/męża , bądź aktywny, rób coś.
15.Będąc w kontakcie z nim/nią postaraj się mówić jak najmniej.
16.Jeżeli pytasz co robił/a w ciągu dnia, przestań pytać.
17.Musisz sprawić, że Twój partner zauważy w Tobie zmianę, że możesz żyć dalej z nim/nią lub bez niej/niego.
18.Nie bądź opryskliwy lub oziębły, po prostu zachowaj dystans.
19.Okazuj jedynie zadowolenie i szczęście.
20.Unikaj pytań dotyczących związku do chwili, gdy zechce sam/a z Tobą o tym rozmawiać.
21.Nie trać kontroli nad sobą.
22.Nie okazuj zbytniego entuzjazmu.
23.Nie rozmawiaj o uczuciach.
24.Bądź cierpliwy.
25.Nie słuchaj co naprawdę mówi do ciebie.
26.Naucz się wycofywać, gdy chcesz zacząć mówić.
27.Dbaj o siebie.
28.Bądź silny i pewny, mów cicho i spokojnie.
29.Pamiętaj, że jeżeli zdołasz się zmienić,Twoje konsekwentne działania mówią więcej niż słowa.
30.Nie pokazuj zagubienia i rozpaczy.
31.Nie wierz w nic co usłyszysz i 50% tego co widzisz.
32.Rozmawiając nie koncentruj się na sobie.
33.Nie poddawaj się.
34.Nie schodź z raz obranej drogi.

Oszukany kolejny razDrukuj

Zdradzony przez żonęWitam zacznę od tego i oboje mamy po 35 lat i nie mamy dzieci. Jesteśmy małżenstwem od 8 lat a znamy sie od 15. Pierwszy raz o oszustwie żony dowiedziałem się 4 lata temu. Okazało się ze po pijaku całowała się z kolegą z pracy z którym pożniej pisała na massanger. Dodatkowo podczas tego przeglądając w nocy jej telefon okazało się ze już 3 miesiące po ślubie miała podobną sytuację z inny kolegą która opisywała swojej przyjaciółce, wtedy tez na imprezie zakładowej całowała się z kolegą i potem z nim pisała, z wiadomości wynikało ze do niczego wiecej nie wyszło. Obie te sprawy dość mocno nas poróżnił, ale mimo to zdecydowaliśmy się na pół roczną terapie małżeńską. Były obietnice ze to się nie powtórzy. Jednak pół roku temu nakryłem ją na wyjadach z kolejnym znajomym o wiele młodszym bo 23 latnim do restaruracji oraz na spacerze za rękę nad rzeką. Powiedżcie mi bo mimo to mocno kocham żonę czy to ma sens? czy lepiej ratować się przed kolejnymi oszustwami? Nie mamy dzieci.
15787
<
#100 | A-dam dnia 20.12.2023 10:06
| Mateusz_warszawa

Cytat

Tak, ale czy to oznacza ze mam być męczennikiem do konca swoich dni?

Nie wiem. Nie zastanawiałem się nad konsekwencjami na przyszłość. Raczej patrzę i analizuję w przeszłość i widzę że gdybyśmy dołożyli oboje starań żeby zawrzeć związek sakramentalny a do tego czasu przejść próbę czystości w narzeczeństwie to byśmy zbudowalibyśmy o wielę silniejszą więź i zaufanie do siebie. Być może dałoby to nam większą odporność na pokusę zdrady? Na pewno żadne z nas nie usłyszałoby tekstu że

Cytat

nie mam żadnych zobowiązań wobec ciebie i nie będę się poświęcać jak te tkwiące w związkach sakramentalnych.
15787
<
#101 | A-dam dnia 20.12.2023 10:14
| Mateusz_warszawa

Cytat

Nie mamy dzieci.

Brak dzieci jest mocną przesłanką do uznania ślubu kościelnego za od początku nieważny. Brak dzieci wiąże się zwykle z zatajeniem przed współmałżonkiem istotnych faktów zdrowotnych (np kastracja chemiczna na skutek długotrwałego nadużywania antykoncepcji, bezpłodność spowodowana powikłaniami chorób wenerycznych) lub przystąpieniem do związku bez gotowości do posiadania dzieci.
15767
<
#102 | Mateusz_warszawa dnia 20.12.2023 11:17

Cytat

Nie wiem. Nie zastanawiałem się nad konsekwencjami na przyszłość. Raczej patrzę i analizuję w przeszłość i widzę że gdybyśmy dołożyli oboje starań żeby zawrzeć związek sakramentalny a do tego czasu przejść próbę czystości w narzeczeństwie to byśmy zbudowalibyśmy o wielę silniejszą więź i zaufanie do siebie. Być może dałoby to nam większą odporność na pokusę zdrady?


Moim zdaniem nie zależy to od tego czy sakrament był czy go nie było, a od człowieka i jakimi kieruje się w życiu wartościami. Można co niedziele być w kościele w pierwszej ławce a być kanalią. Podobnie jest z tym małżeństwem kościelnym, dla jednych będzie to bariera dla innych nie. Ja patrząc z perspektywy czasu nie zdecydowałbym się na ślub kościelny gdybym mógł cofnąć czas.
15593
<
#103 | mrdear dnia 21.12.2023 10:12
Mateusz_warszawa,
dalej prosi, stara się czy teraz wojna już?
Jeżeli nie ma to się spodziewaj, łatwo nie odpuści...
15767
<
#104 | Mateusz_warszawa dnia 21.12.2023 12:16
Teraz stara się jak nigdy nawet obiady zostawia w lodówce bo obecnie mieszka u siostry. Wojny obecnie nie ma podała kwotę jaką ja interesuje do spłaty. Ale jest dziwnie taka cisza przed burzą. Obserwuję i mam się na baczności. Zrozumiałem w końcu że nie chce być już więcej oszukiwany.
13880
<
#105 | Crusoe dnia 21.12.2023 13:06
Żeby Ci nie przyszło do głowy jakieś panienki do mieszkania przyprowadzać.Możesz mieć jakieś pluskwy czy kamerki podrzucone.Rzeczywiście cisza przed rozprawą jest podejrzana.Może ta Twoja to wyjątek,naprawdę żałuje,może.Życie pokaże.Trzymaj się.
15767
<
#106 | Mateusz_warszawa dnia 25.01.2024 14:20
No i poszło wszystko rozdzielnosc majatkowa podpisana rozprawa za tydzien jesli chodzi o rozwód. Mieszkanie w miare szybko udało się sprzedać wiec pieniądze juz podzielone. Ale jakoś mi tak ciezko, smutek mnie dopadł i samotność. Ciężko to opisac czasem jestem zadowolony bo mnie nikt nie oszuka w tym zwiazku ale czasem mysle co by było gdybym dał szanse bo bylo tyle fajnych chwil.
13728
<
#107 | poczciwy dnia 25.01.2024 16:15
Mateusz,
Twoje odczucia i uczucia są prawidłowe i normalne w sytuacji w jakiej się znalazłeś; rozwód to traumatyczne przeżycie; nie zrozumie kto nie przeszedł; to nie chodzi o samą rozprawę czy też wizytę w sądzie a raczej niespełnione marzenia, świadomość, że coś się kończy co miało trwać do końca życia i nie tak miało być;
Żal; straconego czasu, poświęcenia, inwestycji emocjonalnej i finansowej; smutek jest zrozumiały w tej sytuacji; pozwól sobie na niego, byle nie za długo;
15593
<
#108 | mrdear dnia 25.01.2024 21:41
Z perspektywy czasu każda nasza decyzja jest dobrą decyzją bo to one nas doprowadzają do miejsca w jakim jesteśmy.
Nie żałuj swoich decyzji.
Co do samego smutku, tak jak pisze poczciwy, pozwól sobie go przezyć, nie zagłębiaj się jednak w żalu.
Otwiera się przed Tobą teraz nowy rozdział Twojego życia.

Cytat

nie zrozumie kto nie przeszedł;

tak samo jak bycie zdradzonym...
13728
<
#109 | poczciwy dnia 25.01.2024 22:03

Cytat

tak samo jak bycie zdradzonym...

Oczywiście, że tak, tak samo jak ja nie zrozumiem do końca kogoś kto np stracił dziecko, kogoś bliskiego w wypadku, przeszedł chorobę nowotworową itd.to głównie trudne i traumatyczne doświadczenia kształtują naszą osobowość; można próbować się wczuć w czyjąś sytuację, ale nie ma możliwości czuć i przeżywać tych samych emocji; a to one głównie zmieniają człowieka i prowadzą do wzrostu; wzrost zaczyna się gdy kończy się strefa komfortu;
15593
<
#110 | mrdear dnia 25.01.2024 23:59
nie bez powodu mówi się, Co nas nie zabije, to nas wzmocni

jednak są ludzie o bardzo wysokiej empatii i co prawda nigdy nie będą w stanie czuć tego samego jednak bardzo blisko.
15767
<
#111 | Mateusz_warszawa dnia 26.01.2024 12:00
Tak macie racje tak to jest. Szkoda marnować czas dla kogoś kto nie docenia drugiej strony i szuka tylko dramatow
15767
<
#112 | Mateusz_warszawa dnia 29.02.2024 16:02
Czas leci a ja znowu w rozkroku rozprawa została przełożona na połowę marca, nie wiem czy to naprawde ze wzgledu na chorobę w sądzie czy to były sprawy polityczne zwiazane ze zwolnieniami, mniejsza z tym. Myslalem ze to bedzie łatwiejsze teraz ona znowu się pojawia znowu płacze ze kocha i czy nie mozemy spróbować od nowa. Proponuje znowu wyjazdy na wakacje to sprawia ze do mnie tez wracaja te dobre sytuacje. Czas zabliźnia rany i to zło jest teraz mniejsze. Jednak mam w sobie to ze bedzie dobrze przez moment.... krótszy lub dłuższy nie mi to juz oceniać ale pewnie znowu zostanę wystawiony do wiatru. Jak kolejka górska to wszystko.
13728
<
#113 | poczciwy dnia 29.02.2024 16:42
Mateusz,
Znam to uczucie; przede wszystkim musisz wyłączyć emocje a włączyć rozsądek i intuicję; nasz mózg jest bardzo plastyczny i ma tendencję do wypierania z biegiem czasu złych rzeczy z pamięci a wyostrzanie tych dobrych; miej to na uwadze; to normalny mechanizm;
Pamiętaj, że rozwód to tylko papierek; jeśli naprawdę jej na Tobie zależy to nie podda się nawet po orzeczeniu rozwodu;
Rozwód to świetny papierek lakmusowy, który w sposób bardzo jaskrawy pokazuje prawdziwe intencje drugiej strony;
Jeśli formalnie będziesz niezobowiązany, poznasz życie w pojedynkę, poznasz nowe koleżanki a ona wówczas w dalszym ciągu będzie o Ciebie walczyć wówczas możesz rozważyć danie Wam szansy, ale tylko mając już doświadczenie tego nowego i innego życia; bo tylko wtedy będziesz mógł podjąć dobrą decyzję na podstawie Twoich realnych potrzeb i oczekiwań a nie mrzonek wywołanych wspomnieniami i dobrymi chwilami w małżeństwie;
15767
<
#114 | Mateusz_warszawa dnia 01.03.2024 11:37
Czyli nie jest to tylko u mnie. Tak właśnie zawsze targają mną emocje, mimo że rozsądek podpowiada coś innego.
15767
<
#115 | Mateusz_warszawa dnia 06.03.2024 11:38
A mam pytanie takie do osób które się rozstały, czy udało wam sie potem znaleźć wartościową połówkę?
13728
<
#116 | poczciwy dnia 06.03.2024 16:06
Mateusz,
W pierwszej kolejności skup się na tym co ważne, czyli odbudowaniu siebie; nie wybiegaj tak daleko w przód; jeśli dobrze przepracujesz ten czas to dojdziesz do wniosku, że być może fajnie mieć kogoś obok siebie, ale nie jest to warunek konieczny gdyż będziesz potrafił być szczęśliwy sam ze sobą i cieszyć się życiem;
15767
<
#117 | Mateusz_warszawa dnia 07.03.2024 15:45
To naprawdę trudne do zrobienia w mojej obecne sytuacji, walczę z tym jak z wiatrakami tzn z przychodzącą samotnością. Niestety wiekszość czasu spedzałem z żoną, odsuwając na boczny tor przyjaciół przez co oni odeszli lub kontakt sie urwał. Moj błąd który teraz dopiero widzę. Staram się jakoś wypełnić czas przez jakieś próby wyjścia do ludzi np zapisanie na tenisa stołowego albo inne aktywności. Niestety jakoś nie jestem fanem samotnych wycieczek nie lubie tak spędzać czasu. Ale msz racje podcziwy muszę nauczyć się żyć i cieszyć życiem sam. Niestety małżonka porzuciła terapie twierdząc ze jest jej nie potrzebna była ona prowadzona w kierunku problemów z DDA, które stwierdzono na terapi. Wiec chyba chęci poprawy jakiejkolwiek brak.
13728
<
#118 | poczciwy dnia 07.03.2024 16:32
Mateusz,
Ja, ale zapewne wielu innych na tym portalu doskonale wiemy o czym piszesz i jak się czujesz;
Przechodziliśmy dokładnie to samo; uczucie pustki jest nie do opisania; ból odrzucenia nie do zniesienia; człowiek czuje się jak małe dziecko porzucone pod mostem przez rodzica; to pokazuje tylko jak bardzo chorą miłością kochaliśmy;
Wszyscy poświęciliśmy siebie i swoje życie na poczet szczęścia rodziny, bo uważaliśmy, że tak trzeba, że robimy słusznie;
Dopiero porządny wstrząs w postaci zdrady czy też porzucenia powodujący ogromny dysonans poznawczy skłonił nas do spojrzenia brutalnej prawdzie w oczy; nie można uzależniać własnego szczęścia od innych i nie można tego szczęścia powierzać w cudze ręce bo zawsze prowadzi to wcześniej czy później do bólu;
Wiedz jednak, że tylko dyskomfort i cierpienie może pchnąć Cię do zmian, zmian na lepsze; do pracy nad własnymi deficytami, błędami, do wzrostu a finalnie do szczęśliwego życia niezależnie od ludzi i czynników zewnętrznych; to droga wyboista, ale spokojnie do przebrnięcia a na mecie czeka nagroda. Naprawdę warto.
Znajdź nowe hobby, zainteresowania, najlepiej w otoczeniu innych ludzi; kontakt z innymi pomaga, poznawaj nowych ludzi, otwieraj się na nowe - niekoniecznie związki; to na początek powinno przynieść sporą ulgę;
15767
<
#119 | Mateusz_warszawa dnia 29.07.2024 17:31
Czas leci i powoli człowiek zapomina o wszystkim. Wtedy wydawało się to wszystko takie trudne. Teraz stwierdzam ze to było na wyrost. Bycie samemu nie jest takie złe a i może z czasem uda się poznać kogoś nowego.
15912
<
#120 | Roszpunka19 dnia 30.07.2024 22:06
Mateusz, przepraszam nie przeczytałam wszystkich komentarzy dlatego zapytam, jesteś już po rozwodzie? Podobno po nim przychodzi ten najgorszy etap tzw. pustki. Ja skladam papiery w najbliższym czasie. Chciałabym to już mieć za sobą.
13728
<
#121 | poczciwy dnia 31.07.2024 09:06

Cytat

Podobno po nim przychodzi ten najgorszy etap tzw. pustki.

Nie jestem Mateuszem, ale się wypowiem z racji doświadczeniaZ przymrużeniem oka
To nie tak. Kwestia w jakim momencie zostanie złożony pozew. Jeśli zostanie on złożony pod wpływem emocji bez pewności, że faktycznie tego chcemy to owszem przychodzi pewnie taki moment pustki.
To wszystko kwestia głowy, wszystko tam się odbywa a nie samego faktu złożenia pozwu.
15767
<
#122 | Mateusz_warszawa dnia 01.08.2024 17:48

Cytat

Mateusz, przepraszam nie przeczytałam wszystkich komentarzy dlatego zapytam, jesteś już po rozwodzie? Podobno po nim przychodzi ten najgorszy etap tzw. pustki. Ja skladam papiery w najbliższym czasie. Chciałabym to już mieć za sobą

Hej tak już po ale to trwało tyle że pół roku mieszkałem już sam i z każdym dniem widziałem normalność. Było z czasem coraz lepiej, ale na początku był dramat byłem wrakiem to prawda teraz patrzę na to inaczej jest mi dobrze. Sam ze sobą teraz wiem czego potrzebuje i co jest dla mnie dobre
15380
<
#123 | Tomek040184 dnia 02.08.2024 16:23
Gratulacje drogi kolego. Szon zawsze tak samo kończy. Kij im w krzyż Szeroki uśmiech.
15767
<
#124 | Mateusz_warszawa dnia 07.08.2024 16:44
Niestety zdrady emocjonalne gdy się powtarzają są równie bolesne jak te fizyczne. Nie potrafię tylko zrozumieć czemu ludzie robią takie rzeczy
15912
<
#125 | Roszpunka19 dnia 07.08.2024 22:40

Cytat

Niestety zdrady emocjonalne gdy się powtarzają są równie bolesne jak te fizyczne. Nie potrafię tylko zrozumieć czemu ludzie robią takie rzeczy

Też tego nie potrafię zrozumieć... Chyba te emocjonalne są gorsze niż fizyczne Smutek
15726
<
#126 | heniek dnia 08.08.2024 14:20
Zdrada to zdrada, konkretne wyszczegolnienie potrzebne jest chyba tylko dla amatorow nieobeznanych z tematem. Przy czym nie kazdy od razu pojmuje, ze zdrada to pojecie szerokie, obejmujace caly zakres zachowan wplywajacych na odczucia, w zasadzie je potegujace, jesli czlowiek sobie uswiadomi, co tak naprawde sie stalo, bez uciekania w bezpieczne rejony "spychologii" dla - jakoby- wlasnego dobra psychicznego. A czemu ludzie to robia ? To proste, tylko nie kazdy chce sie do tego przyznac przed samym soba: przez koniec milosci i szacunku, jakie znalismy dotychczas.
13728
<
#127 | poczciwy dnia 08.08.2024 16:20

Cytat

Nie potrafię tylko zrozumieć czemu ludzie robią takie rzeczy

Tak było, jest i będzie.
Nie warto tracić czasu i się nad tym zastanawiać.
Po prostu trzeba zaakceptować, że tak wygląda życie a ludzie różne świństwa sobie wzajemnie są w stanie wyrządzić.
Akceptacja świata takim jaki jest ułatwia bardzo życie.
15787
<
#128 | A-dam dnia 09.08.2024 06:12

Cytat

Tak było, jest i będzie.

To jest nieprawda. "Panta rhei" ludzie sobie przecież przekazują od starożytności. Zmieniają się okoliczności w których żyjemy, wartości w które wierzymy, zasady których przestrzegamy, jedzenie które jemy itd itp. Świat można zmieniać, otoczenie wokół siebie możemy przekształcać, Ludzi z którymi spędzamy czas i poświęcamy swoją uwagę możemy w jakimś tam stopniu wychowywać, lub sobie dobierać. Wiele możemy dokonać w życiu jeśli tylko wiemy skąd jesteśmy dokąd zmierzamy i w co wierzymy. Czyli jeśli mamy system aksjologiczny i doktrynę
Zdrada jest wynikiem słabości zagubienie, nieuporządkowania, jest zakwestionowaniem fundamentów na których się dotychczas budowało. Jest opóźnieniem w rozwoju, a nawet w nim cofnięciem.
13728
<
#129 | poczciwy dnia 09.08.2024 09:08
Tak było jest i będzie!. Dobrego dnia A-damieUśmiech
15767
<
#130 | Mateusz_warszawa dnia 15.09.2024 03:22
Mam pytanie jeszcze do osób w tematyce DDA. Może komuś to pomoże w przyszłości. Czy też tak mieliście przed rozwodem że osoba z DDA nagle miała wybuch miłości do was, nagle chciała walczyć za wszelką cenę o związek? Tak mi się przypomniało jak to u mnie wyglądało tuż przed tym moim rozwodem w kwietniu.
15793
<
#131 | zona Potifara dnia 15.09.2024 18:48
Czy osoba z DDA będzie miała erupcję miłości do partnera ,gdy pozew leży w sądzie? To zależy od sytuacji rodzinnej,jej uczuć,wielu innych czynników.Jeżeli zdradzająca/zdradzający będzie nadal silnie zakochany w kochanku a ich romans jest w fazie wznoszenia lub stabilnie wysoko to staranie o powrót do dotychczasowego partnera należy wykluczyć (niezależnie od DDA.czy czegoś innego). Kochanek zajmuje pozycję dominującą.Natomiast gdy romans się kończy bo kochaś słyszy że mąż/żona wykryli ,koniec z utrzymywaniem szona, Że
mu się ktoś chce do chaty wprowadzić i ucieka/zrywa relację to nagły przypływ miłości bywa wywołany strachem o własne cztery litery i przyszłość. Możliwe że osoby DDA silniej odczuwają obawę przed pogorszeniem swego losu po rozwodzie bo mają przykre doświadczenia z dzieciństwa..
15767
<
#132 | Mateusz_warszawa dnia 16.09.2024 14:06
Nawiązywałem właśnie do tego co w poście 103 napisał MrDear że łatwo nie odpuści, chciałem zapytać o doświadczenia innych w tym temacie
13728
<
#133 | poczciwy dnia 16.09.2024 21:41
Te osoby są cholernie nieszczęśliwe.
I jak żadne inne potrzebują poczucia bezpieczeństwa, którego nigdy nie zaznały. One w zasadzie nie wiedzą co to oznacza więc i szukają po omacku, utożsamiają to tylko i wyłącznie z osobami trzecimi i czynnikami zewnętrznymi, dlatego tak często sabotują wszelkie relacje.
Odpowiadając zatem na Twoje pytanie - tak, zdecydowanie tak.

Dodaj komentarz

Zaloguj się, aby móc dodać komentarz.

Oceny

Tylko zarejestrowani użytkownicy mogą oceniać zawartość strony
Zaloguj się lub zarejestruj, żeby móc zagłosować.

Brak ocen. Może czas dodać swoją?