Reklamy...
Zobacz Temat
Zdrada - portal zdradzonych | ALFABET ZDRADY | O - Orgazm, Odpowiedzialność
Strona 2 z 3 < 1 2 3 >
Autor RE: O - Odpuszczenie
Ramirez
Użytkownik Avatar Użytkownika

Postów: 248
Uzależniony

Miejscowość: K-PAX
Pomógł: 2

Data rejestracji: 17.08.13

Ostrzeżenia:
Dodane dnia 10-08-2015 00:52
xemun napisał/a:
Forgotten - jest już kilka podobnych książek gdzie myśli napisane przez Ramireza są bardziej rozwinięte smiley


Są.
Np. - znalezione w Cytatach od JW smiley

"W pierwszym wspomnieniu, które pamiętam, leżę lub siedzę w małym drewnianym łóżeczku i trzymam w rękach słoik ze ślimakami. Ślimaki przyniósł mi dziadek K. Brzydzą mnie, ale jednocześnie fascynują do tego stopnia, że nie bawię się niczym innym. Słoik jest zakręcony. Złota zakrętka ma dziurki, żeby ślimaki miały czym oddychać. Dziadek mówi, żebym się do nich uśmiechała. Dopóki będę się do nich uśmiechać, dopóty będą żyć. W nocy staram się w ogóle nie zasnąć. Żeby mi te ślimaki nie pozdychały. Zasypiam nad ranem. Po obudzeniu widzę, że wszystkie ślimaki są martwe.
Winę za śmierć ślimaków noszę w sobie przez kilka pierwszych lat życia. To wystarczy wrażliwemu dziecku, by mieć już w życiu lekko pod górkę, by brać na siebie odpowiedzialność za Hiroszimę, Czarnobyl, połowy tuńczyków, dziurę ozonową, Holocaust.

W mojej głowie mieszkają same robale - larwy motyli, dżdżownice, ślimaki. To one pilnują złych wspomnień. Nie dają im odejść w spokoju. Jak tylko bolesne wspomnienie chce już na zawsze skapitulować i odejść w niepamięć, te wszystkie robale, płazińce, poczwary obłapiają je i przyklejają się do niego. A potem na swoich pancerzykach, skrzydłach, skorupkach taszczą je do kory mózgowej, wałkują i wbijają z powrotem w płat czołowy, żebym przypadkiem nie poczuła się w tym wcieleniu za bardzo wyluzowana, bo co jak co, ale komfort psychiczny dla mnie to crème de la crème egzystencji i może gdzieś na starość dane mi będzie go wreszcie polizać. Ale jeszcze nie teraz, o nie - tego w mojej księdze życia jakoś jeszcze nie zapisano. Klucze od tego komfortu Bóg zawsze nosi przy dupie, w tylnej kieszeni spodni, i bardzo pilnuje, by nie trafiły w niepowołane ręce."


Agnieszka Szpila, "Łebki od szpilki"
smiley
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor
RE: O - Odpuszczenie
Wścibski Gość
Nadistota

Avatar Użytkownika

Postów: Bardzo dużo
Data rejestracji: Od zawsze
Dodane dnia 12-12-2018 23:05
Reklama
Góra http://www.zdradzeni.info/ Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: O - Odpuszczenie
Hestia
Użytkownik Avatar Użytkownika

Postów: 409
Przyjaciel

Pomógł: 0

Data rejestracji: 02.12.16

Ostrzeżenia:
Dodane dnia 10-01-2018 20:36
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: O - Odpuszczenie
Hestia
Użytkownik Avatar Użytkownika

Postów: 409
Przyjaciel

Pomógł: 0

Data rejestracji: 02.12.16

Ostrzeżenia:
Dodane dnia 20-01-2018 13:16
A ja odświeżę ten wątek smiley
Ogromnie ważny.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: O - Odpuszczenie
Hestia
Użytkownik Avatar Użytkownika

Postów: 409
Przyjaciel

Pomógł: 0

Data rejestracji: 02.12.16

Ostrzeżenia:
Dodane dnia 28-09-2018 23:14
Artykuł zapożyczony od naszej forumowej koleżanki.Bardzo serdecznie polecam

Czym jest wybaczanie.

Ćwiczenie

Sprawdź, czy masz osobiste powody, by zainteresować się zagadnieniem wybaczania. Na kartce papieru zrób w punktach listę doznanych krzywd. Istotne mogą być zarówno krzywdy doznane od innych ludzi, jak i wyrządzone sobie samemu (niektórzy ludzie stwierdzają bowiem, że największą krzywdę zrobili sobie sami). Długość listy jest sprawą dowolną - może ona liczyć od kilku do kilkunastu pozycji. Poszczególne pozycje powinny być ujęte w sposób lakoniczny - każdy punkt powinien być wyrażony w najwyżej kilku słowach (np. "przemoc ze strony ojca w dzieciństwie", "opuszczenie przez matkę", "zawód ze strony przyjaciela"smiley. Nie chodzi tu bowiem o szczegółowe opisy krzywd, lecz tylko o ich przypomnienie, wyliczenie i subiektywną ocenę ich wagi.

Następnie każdemu punkowi przypisz pewną liczbę na skali od 1-10, w zależności od subiektywnego znaczenia danej krzywdy dla Ciebie. Jeśli krzywda była dla Ciebie bardzo ciężka, wpisz liczby między 7-10 (gdzie "10" oznacza najcięższe krzywdy), jeśli znaczenie krzywdy oceniasz średnio, wpisz liczbę między 4-6, zaś jeśli krzywda była mała, wpisz liczbę między 1-3. Natomiast wszędzie tam, gdzie wybaczyłeś krzywdę, wpisz liczbę "0", niezależnie od tego, jak ciężka to była krzywda.

W kolejnym kroku podsumuj uzyskaną liczbę punków. Uzyskany wynik zamień na kilogramy i narysuj schematycznie samego siebie z odpowiednim obciążeniem. Wykorzystaj do tego plecaki ze stelażem, torby "jamnik" i reklamówki (gdzie plecak ze stelażem waży 20 kg, torba "jamnik" - 10 kg, a reklamówka - 5 kg.).

Z kolei Joanna potrzebowała aż 6-ciu plecaków ze stelażem, umieszczonych jeden na drugim, by unieść swoje 120 kg doznanych krzywd.






Po narysowaniu samego siebie z odpowiednim obciążeniem przypatrz się swojemu rysunkowi i spróbuj wyobrazić sobie, jak się czuje osoba, która codziennie musi nosić taki ciężar. Ani na chwilę nie może go z siebie zdjąć. Z takim obciążeniem siedzi, śpi, je, chodzi do pracy lub do szkoły, czy próbuje wypoczywać...

Wyobraź sobie, że to właśnie Ty nosisz codziennie taki ciężar. Tak się już do tego przyzwyczaiłeś, że nawet nie jesteś tego świadomy na codzień. Odczuwasz dyskomfort, ale nie bardzo wiesz, skąd on się wziął, czemu ciągle jesteś rozdrażniony, poirytowany, czy przygnębiony. Może wydawać Ci się normalne, że jest Ci tak ciężko... Może powtarzasz sobie zdania w rodzaju "życie jest ciężkie" i sam już w to uwierzyłeś...

Jerzy Mellibruda w książce "Pułapka nie wybaczonej krzywdy" zwraca uwagę, że osoby skrzywdzone często cierpią podwójnie - raz z powodu krzywdy, jaka ich spotkała, drugi raz - z powodu urazy, pielęgnowanej później przez długie lata. W ten sposób doznana krzywda ciąży im nieraz przez wiele lat. Tego ciężaru można się jednak pozbyć. Sposobem na to jest wybaczenie.

Całość tutaj :http://www.psychologia.net.pl/artykul.php?level=363
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: O - Odpuszczenie
impac1
Użytkownik Postów: 53
Stały bywalec

Miejscowość: Warszawa
Pomógł: 0

Data rejestracji: 14.01.16

Ostrzeżenia:
Dodane dnia 29-09-2018 00:37
Hestia,

zrobilem to cwiczenie.
czekam na kolejna dostawe plecakow bo obecne wszystkie wykupilem smiley
A tak na serio to fajne cwiczenie smiley

Pozdrawiam


Dzisiaj to jutro, o które martwiliśmy się wczoraj
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: O - Odpuszczenie
Rozalia
Użytkownik Avatar Użytkownika

Postów: 46
Stały bywalec

Pomógł: 0

Data rejestracji: 30.08.18

Ostrzeżenia:
Dodane dnia 29-09-2018 12:20
Bardzo ciekawe ćwiczenie. Okazuje się że nań tyko 27 kilo nadbagażu. Jakiś od razu lepiej. Dziękuję.
Wyślij Prywatną Wiadomość
Autor RE: O - Odpuszczenie
Hestia
Użytkownik Avatar Użytkownika

Postów: 409
Przyjaciel

Pomógł: 0

Data rejestracji: 02.12.16

Ostrzeżenia:
Dodane dnia 12-11-2018 17:39
Cztery sposoby na to, jak odpusl9;cicl9;

Kiedy mysl9;lisz o zm5;yciu, nie mozm5;esz cieszycl9; siep8; zm5;yciemr1;
Ajahn Brahm
Im wiep8;cej czytam i szkolep8; siep8;, tym bardziej dochodzep8; do wniosku, zm5;e psychologia coraz bardziej zblizm5;a siep8; do duchowosl9;ci.

Uwazm5;am to za dobry trend. Jezm5;eli przyjmiemy r11; a ja nie mam wap8;tpliwosl9;ci r11; zm5;e jestesl9;my istotami duchowymi (proszep8; nie mylicl9; z religiap8smiley, wtedy nasz umysł zadajap8;cy sobie pytanie o sens zm5;ycia, o zm5;ycie po sl9;mierci, o inne sl9;wiaty i wiele pytanl9;, na które nie mamy dzisl9; pewnej odpowiedzi musi korzystacl9; z wielu nauk, nie tylko psychologii. To pytania z zakresu filozofii, religii, medycyny, fizyki kwantowej i pewnie znalazłoby siep8; cosl9; jeszcze.

Staram siep8; tutaj nawiap8;zywacl9; do wiedzy z zakresu takzm5;e tych nauk. Ostatnio zetknep8;łam siep8; z filmem na YouTube pt. rCztery sposoby na to jak odpusl9;cicl9;r1;. O tych sposobach mówi Ajahn Brahm, który ukonl9;czył studia w Cambridge na dziale fizyki w latach 60-tych. Obecnie jest mnichem z lesl9;nego klasztoru z 40 letnim dosl9;wiadczeniem w medytacji i naucza jak pozwolicl9; odejsl9;cl9; zarazem złym emocjom i mysl9;lom, i w jaki sposób nie przywiap8;zywacl9; siep8; za bardzo do tych dobrych.

Poniewazm5; rodpuszczanier1; jest takzm5;e problemem psychologicznym, z ciekawosl9;ciap8; obejrzałam ten film.
Dlaczego mamy problem ze sobap8;, gdy nie odpuszczamy? Bo grzep8;zl9;niemy w niszczap8;cych emocjach, które zjadajap8; nas samych oraz nasze zwiap8;zki z innymi. Bo nie pozwalajap8; nam wejsl9;cl9; na drogep8; nowosl9;ci, tajemnicy, odkrycia tylko kisimy siep8; w tym, co znane i wydaje nam siep8; bezpieczne, ale zatrzymuje nas w rozwoju. Bo przyzwyczajamy siep8; do rzeczy materialnych, a przeciezm5; i tak ich nie wezl9;miemy w ostatniap8; podrózm5;, a składamy ich coraz wiep8;cej i nie umiemy siep8; z nimi rozstacl9;.

Ajahn Brahm wymienia cztery sposoby odpuszczania.

1. Wyrzucl9; niepotrzebne rzeczy, ciap8;zm5;ap8;cy balast. Nie pozwól rzeczom trzymacl9; siep8; ciebie, przestanl9; skupiacl9; siep8; na przeszłosl9;ci i ciap8;głym rozdrapywaniu ran. Tego, co było nie zmienisz, ale mozm5;esz skupicl9; siep8; na cieszeniu siep8; chwilap8;, bo zaraz odejdzie. Nie skupiaj siep8; równiezm5; nadmiernie na przyszłosl9;ci, bo twoje oczekiwania takzm5;e zabijajap8; radosl9;cl9; z chwili.

Pamiep8;tasz zasady treningu uwazm5;nosl9;ci? To przeciezm5; tam jest. Ajahn Brahm mówi, zm5;e postanowił bycl9; szczep8;sl9;liwy takzm5;e dlatego, zm5;eby bliscy mu ludzie przebywajap8;c z nim mogli tego szczep8;sl9;cia dosl9;wiadczycl9;.

Gdy skupiamy siep8;na byciu w przeszłosl9;ci czy przyszłosl9;ci przezm5;ywamy negatywne emocje, co sprawia, zm5;e zl9;le jest i nam i bliskim nam ludziom. Przeszłosl9;cl9; jest wiep8;zieniem i ma celep8; z otwartymi drzwiami. Boisz siep8; wyjsl9;cl9;? Poczucl9; wolnosl9;cl9;? To teraz tworzysz swojap8; przyszłosl9;cl9;. Gdy jestesl9; w innym miejscu, to gdzie jest wtedy twoja przyszłosl9;cl9;? Jezm5;eli chorujesz i mysl9;lisz, co bep8;dzie i zamartwiasz siep8;, jak wpływa to na proces zdrowienia? (vide badania nad stresem, o których pisałam we wczesl9;niejszych artykułach).

Jezm5;eli ktosl9; ciep8; rani, krzywdzi, to jesl9;li nie odpusl9;cisz to nadal ciebie dotyka. W kółko wałkujesz to, co ciep8; spotkało i co usłyszałesl9;. I jestesl9; ciap8;gle skrzywdzony. Ajahn Brahm pyta: Dlaczego mam pozwolicl9;, aby ludzie kontrolowali moje szczep8;sl9;cie? Gdy odpusl9;cisz, to do ciebie nie wraca, oberwałesl9; jeden raz, koniec.

I dalej sl9;miejap8;c siep8;: dlaczego szukacl9; zemsty, skoro karma dostanie drania i tak
Przypowiesl9;cl9;: nauczyciel podnosi kij i pyta ucznia: czy to jest ciep8;zm5;kie? Jest ciep8;zm5;kie. A jakwyrzucisz, czy nadal bep8;dzie ciep8;zm5;kie? Ciep8;zm5;kie, gdy to trzymasz.

Wiep8;c co masz teraz ciep8;zm5;kiego w swoim zm5;yciu? Choroby, problemy w zwiap8;zkach, problemy finansowe, rodzinne, z pracap8; r11; dopiero, gdy odpusl9;cisz, mozm5;esz miecl9; zrozumienie, czysty umysł i serce, aby skupicl9; siep8; na rozwiap8;zaniach. Wiep8;c wyrzucl9; ten kij i zostanl9; wolny. A mozm5;e trzeba wyrzucicl9; ten narzekajap8;cy umysł, bo nic mu nie pasuje: rkiedy mysl9;lisz o zm5;yciu, nie mozm5;esz cieszycl9; siep8; zm5;yciemr1;.

Dzisl9; w podrózm5; bierze siep8; wielki, ciep8;zm5;ki plecak. Jak idziesz przez zm5;ycie z wielkim plecakiem to czujesz siep8; wyczerpany, nie odczuwasz szczep8;sl9;cia, tylko ciep8;zm5;ar.

2. Drugim sposobem odpuszczania jest uczenie siep8;, czym naprawdep8; jest wolnosl9;cl9;.
Kazm5;de miejsce w którym nie chcesz bycl9; to wiep8;zienie. Sam je sobie stwarzasz. Jezm5;eli nie chcesz bycl9; w zwiap8;zku w którym jestesl9;, w pracy, która nie daje Ci satysfakcji, nawet chore ciało jest twoim wiep8;zieniem. Ale mozm5;esz łatwo wyjsl9;cl9; z tego wiep8;zienia bez porzucania mep8;zm5;a, pracy i ciała. Jedyne, co musisz zrobicl9;, to zmienicl9; nastawienie.

Bap8;dzl9; zadowolony z tego, co masz, czekanie na inne rzeczy, których nie masz rodzi frustracjep8; i nie zm5;yjesz. Czekasz, to nie jestesl9; tu i teraz. To bardzo zaawansowana postawa, szczególnie, gdy medytujesz czujesz pokój i wolnosl9;cl9;. Chcesz tu bycl9;. Jesl9;li chcesz bycl9; gdziesl9; indziej, (a nie mozm5;esz) zawsze czujesz napiep8;cie i cierpienie. Ajahm Brahm mówi, zm5;e wielkap8; sztukap8; jest zrozumienie, zm5;e nic nie trzeba zmieniacl9;, oprócz swojej postawy, chciecl9; bycl9; tutaj. Np. stanie w korku, twoja złosl9;cl9; nie przysl9;pieszy ruchu samochodów, ale Twój spokój, zm5;e własl9;nie chcesz tu bycl9;, sprawi, zm5;e czujesz siep8; swobodny i masz zero stresu. Jestesl9; w korku swojego zm5;ycia. To mysl9;l, zm5;e chcesz bycl9; gdzie indziej, napep8;dza złosl9;cl9;. Gdy umierasz i nie chcesz tego, stajesz siep8; znów wiep8;zl9;niem. Gdy zechcesz tu bycl9;, wraca wolnosl9;cl9;. Twój opór nie sprawi, zm5;e cosl9; siep8; zmieni. Wiep8;c zechciej i zaakceptuj.

3. Trzecim sposobem odpuszczania jest dawanie bez oczekiwanl9;, dajesz dla samego dawania, czerpiap8;c z tego radosl9;cl9;.
Dajesz cosl9; z serca, nie kupujesz praw reklamowych (gdy w sl9;wiap8;tyni jest tabliczka z nazwiskiem), oczekujap8;c rewanzm5;u, podziep8;kowanl9;, gdy tego nie dostajesz, wchodzisz w stan frustracji.

Wiele z twojego zm5;ycia to oczekiwania, które nigdy nie zostały spełnione. Czy zm5;yjap8;c w oczekiwaniu jest Ci lepiej, czujesz siep8; szczep8;sl9;liwy? Im wiep8;cej masz oczekiwanl9; (po sl9;lubie, w nowej pracy) tym mniej siep8; tym cieszysz, podrózm5;ujap8;c przez zm5;ycie. Gdy wejdziesz w zwiap8;zek nie oczekujap8;c, tylko dajap8;c, zobacz ile otrzymasz realizacji siebie. Gdy medytujesz, aby odpusl9;cicl9; to wchodzisz w akt dawania nie oczekujap8;c nic w zamian. Dajesz swoim dzieciom, czasem kotom, psom, nie oczekujap8;c nic w zamian. Wiep8;c daj zm5;yciu zm5;yczliwosl9;cl9; i miłosl9;cl9;, niczego nie oczekujap8;c. Ajahm Brahm stwierdza, zm5;eoddał całe zm5;ycie temu co robi i dlatego jest taki bogaty majap8;c szczep8;sl9;cie, zdrowie i spokój.

4. Czwarty sposób odpuszczania to posiadanie teflonowego umysłu.
Niech rzeczy i mysl9;li nie przyklejajap8; siep8; do niego. Pozwalasz chwili, aby była, cieszysz siep8; niap8; i puszczasz robiap8;c miejsce dla nastep8;pnej chwili. Wtedy niezadowolenie z zm5;ycia nie bep8;dzie siep8; Ciep8; trzymacl9;.

Płyniesz przez zm5;ycie, nie zbierajap8;c pamiap8;tek, nie oczekujap8;c nic od przyszłosl9;ci, Dwoje uszu sprawia, zm5;e to, co wchodzi mozm5;e wyjsl9;cl9; z drugiej strony. Nic nie zatrzymujesz. Gdy zatrzymujesz chwilep8;, nawet te szczep8;sl9;liwe, to pojawiajap8; siep8; porównania i kolejne oczekiwania. Odpuszczasz wiep8;c chwile i smutne i szczep8;sl9;liwe, aby miecl9; czysty, nie oblepiony umysł, który pozwala cieszycl9; siep8; chwilap8; obecnap8;. Ma to równiezm5; odniesienie do wiedzy i zrozumienia. Niech wiedza nie zabiera Ci wolnosl9;ci. Nigdy nie pozwól wiedzy stanap8;cl9; na drodze do prawdy, bo zbyt duzm5;a wiedza, przeszkadza spojrzecl9; w oczy rzeczywistosl9;ci chwili obecnej. Stanie na drodze do prawdy, mozm5;e blokowacl9; przed jej zobaczeniem, oraz poczuciem wyjap8;tkowosl9;ci tego, co dzieje siep8; teraz. Cała wiedza to tylko znak drogowy, to tylko kierunki, nie prawda. Przez czysty i wolny umysł mozm5;esz zobaczycl9; rzeczy takimi, jakim sap8;, a nie takimi jakimi mówiap8; Ci, zm5;e sap8;.


Źródło-https://alicjagrzesiak.pl/moje-artykuly/161-cztery-sposoby-na-to-jak-odpus-cic.html
Wyślij Prywatną Wiadomość
Strona 2 z 3 < 1 2 3 >
Skocz do Forum:
Logowanie
Login lub e-mail

Hasło



Nie jesteś jeszcze naszym Użytkownikiem?
Kilknij TUTAJ żeby się zarejestrować.

Zapomniane hasło?
Wyślemy nowe, kliknij TUTAJ.
Copyright © 2007-2015 www.zdradzeni.info